fredag, mars 10, 2006

Bakgator till frukost

Idag var första dagen som jag vaknade med en Springsteenlåt i huvudet. Det var ganska behagligt, och lite oväntat. Det var inte samma jobbiga känsla som jag fått de gånger jag kommit på mig själv med att tänka på Hej, Hej Monica... och det är bra. Låten som satt i huvudet hela morgonen var Backstreets. Låten bara växer och växer! Det är första Springsteenlåten som jag spontant velat tjejlyssna på (vilket jag naturligtvis också gjorde - hela vägen till skolan).

Låten torde vara den som jag hört mest eftersom att den ligger först på spellistan i min iPod. Jag vet inte hur mycket det påverkat min förälskelse. Jag vet bara att jag gillar den. Favoritdetaljen just nu är pianot och dess underbara battlande med trummorna mot slutet. Jag är också fascinerad över att man kan sjunga "hiding on the backstreets" 18 gånger i rad och till synes komma undan med det. Annars är favorittexten just nu den här:

Remember all the movies, Terry, we'd go see
Trying to learn how to walk like heroes we thought we had to be
And after all this time to find we're just like all the rest
Stranded in the park and forced to confess

Men jag har alltid varit svag för förlorartexter.

Jag överväger starkt att gå över till nästa album snart, kanske redan ikväll. Vilket det blir har jag inte bestämt mig för än. Det löser sig.

2 kommentarer:

Mord Fiddle sa...

Du börjar lysande på din nya hemvist! Tycker du fått till allt det vita väldigt trevligt också.

Tjejlyssnaren sa...

:-) Kul att du gillade det, jag har nog lagt ner minst lika mycket tid på designen som skrivandet i... skrivande stund. Inte för att det är svårt att fixa med färdiga mallar, men jag har ju lyckats byta layout 100 gånger nu.

Tack hur som helst.