torsdag, mars 16, 2006

The E Street Shuffle - en svår nöt

På något sätt har jag lyckats med att bli besviken på ett album som jag inte hade några förväntningar på. Detta visar väl egentligen bara att jag trots allt hade förväntningar på Springsteens andra fullängdare. Det är dock värt att poängtera att skivan har gått från blä till inte-fullt-så-blä under det dygn som plattan nu snurrat. Och eftersom jag har två dagar av intensivlyssnande kvar på skivan är det heller inte helt otroligt att det kommer att släppa på riktigt innan det är dags att gå vidare.

Jag tänker inte gå in på någon djupare analys av skivan i nuläget, det vore bara onödigt och en smula orättvist. Jag hoppas fortfarande på att kunna skriva några snälla rader om The Wild, The Innocent And The E Street Shuffle (1973) innan jag fortsätter resan genom Brucelandet.

Om jag ska nämna någon låt som redan nu träffat mitt hjärta så skulle jag vilja lyfta fram Incident On 57th Street. Mer än så säger jag inte nu.

Inga kommentarer: